субота, 31 жовтня 2015 р.

Плануємо роботу з батьками

ПЛАНУЄМО РОБОТУ З БАТЬКАМИ

Важливою складовою навчально-виховного процесу сучасного закладу
освіти є організація роботи з батьками, сім’ями учнів.
В нових умовах суспільного, освітнього й технічного розвитку
законодавство України чітко визначає межі відповідальності сім’ї за
навчання і виховання дітей: саме батьки чи особи, які їх замінюють,
зобов’язані постійно дбати про своїх дітей, створювати належні умови для
розвитку їх природних здібностей, зміцнення фізичного здоров’я,
отримання загальної освіти та інше.
В сучасних умовах координацію виховних дій сім’ї покладено на
освітній заклад і від того, як організована і реалізована робота з батьками
учнів значною мірою залежить успішність процесу навчання і виховання
дітей. Важливим завданням є широке залучення батьків, усіх дорослих
членів сім’ї до співпраці з педагогічним колективом, до активної участі в
житті навчального закладу, групі.
Організація роботи з батьками в освітньому закладі – багатоаспектна і
має значні педагогічні можливості. Успіх в організації роботи з батьками
великою мірою залежить від особистості й авторитету педагога, його
професійності, високих моральних, людських якостей, вміння спілкуватись
з батьками, з колегами, з дітьми. Особливе місце в цьому процесі посідає
класний керівник, який є першим, хто встановлює контакт із сім’єю учня, і
чия компетентність стає обличчям освітнього закладу.
Велике значення під час роботи з батьками учнів мають продуманість і
організованість системи співпраці. Спонтанні та погано організовані
батьківські збори можуть викликати в батьків хіба що недовіру та тривогу.
Батькам учнів будь-якого віку необхідно допомагати ставати гарними
батьками. Не можна недооцінювати роль класного керівника в цьому процесі.
Таким чином, головним напрямом співпраці класного керівника і батьків стає
просвіта батьків і матерів з питань психології та педагогіки.Звичайно, класному керівникові не подужати цієї проблеми самому. Допсихолого-педагогічної просвіти батьків слід залучати фахівців різних галузей:лікарів, юристів, психологів,представників громадських організацій, соціальнихпедагогів, викладачів-предметників.

Правила ефективної взаємодії, якими педагог керуватиметься в
роботі з родинами учнів, можуть бути приблизно такими:
1. Батькам потрібна підтримка, допомога й добра порада. Якщо ви маєте
їх, створіть необхідні умови для спілкування.
2. Не розмовляйте з батьками поспіхом: якщо ви не маєте часу, домовтеся
про зустріч іншим разом.
3. Розмовляйте з батьками спокійно: зверхність та повчання викликають
роздратування і негативну реакцію з їхнього боку
4. Вчіться вислуховувати батьків з болючих питань.
5. Не поспішайте з висновками! Добре обміркуйте почуте від батьків.
6. Отриману від батьків інформацію зберігайте в таємниці.
7. Якщо ж все-таки існує професійна необхідність поділитися
конфіденційною інформацією, доведіть це до відома батьків.
8. Пам'ятайте: під час зустрічі з родиною учня будь-який батько прагне
почути про свою дитину не тільки погане, але й хороше.
9. Будь-яка зустріч з родиною має завершуватися конструктивними
рекомендаціями для батьків і учня.
10. Якщо педагог вважає себе некомпетентним з якоїсь проблеми, йому
варто вибачитися перед батьками та запропонувати їм звернутися за
консультацією до фахівців.
11. За активної участі батьків у житті групи їхні зусилля мають бути
відзначені класним керівником і адміністрацією ліцею.

ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ ЩОДО ПЛАНУВАННЯ РОБОТИ З БАТЬКАМИ
1. Включіть у план роботи такі види діяльності:
Ø Спільна робота батьків, класного керівника (куратора групи) та психолога;
Ø Співпраця батьків та учнів щодо реалізації конкретного завдання учнівського колективу;
Ø Батьківські збори, засідання, звіти батьківського комітету, бесіди за «круглим столом»;
Ø Індивідуальна допомога проблемним сім’ям;
Ø Спільний з батьківським комітетом контроль за виконанням учнями режиму дня;
Ø Організація гуртків, спортивних секцій,змагань, походів, вечорів, клубів за інтересами, переглядів та обговорень кінофільмів.


2. Врахуйте вікові тенденції психічного розвитку учнів.

3. Подбайте про результативність кожного заходу, щоб уникнути «балаканини».

4. Цінуйте час сім’ї. плануйте заняття тривалістю не більше 40-45 хвилин: нехай у батьків буде можливість змінити щось на краще того ж таки дня.

5.  Залишайте час для відповідей на питання батьків. Забезпечте відносний комфорт  індивідуальних бесід та консультацій.

6. Відповідаючи на питання батьків, спирайтеся на матеріал, який вони щойно прослухали, спрямовуючи їх самих на правильне рішення. Обов’язково підкресліть, що вони прийшли до нього самі, що вони знають, як діяти правильно. Зміцнюйте в батьків почуття власної зрілості та  відповідальності.

Немає коментарів:

Дописати коментар