вівторок, 10 листопада 2015 р.

Для роботи класного керівника

ЦИКЛОГРАМА РОБОТИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА

Щоденно:
      з'ясування причин відсутності учнів на заняттях, фіксація пропусків
у класному журналі;
      бесіди з учнями, що запізнюються на уроки;
      організація чергування по класу;
      індивідуальна робота з учнями;
      контроль зовнішнього вигляду учнів;
Щотижня:
      проведення годин класного керівника;
      перевірка щоденників;
      проведення заходів у класі за планом роботи;
      робота з активом класу, організація діяльності органів учнівського
         самоврядування;
      контроль за виконанням доручень;
      організація прибирання закріпленої території пришкільної ділянки;
      робота з батьками;
      робота з вчителями, що працюють у класі;
      зустріч зі шкільним лікарем (медсестрою) за довідками про хвороби учнів.
Щомісяця:
      проведення класних зборів;
      проведення бесід з безпеки життєдіяльності;
      організація чергування класу по школі;
      відвідування уроків вчителів - предметників у своєму класі;
      консультації у шкільного психолога.
      тестування та анкетування учнів з метою вивчення індивідуальних
особливостей учнів та аналізу розвитку учнівського колективу;
      контроль за станом підручників;
      зустріч з батьківським активом;
      відвідування учнів удома.

Один раз на семестр:
      оформлення класного журналу за підсумками семестру, складання звіту;
      заповнення табелів успішності та видача їх учням;
      проведення батьківських зборів;
      участь у роботі семінару, методичного об'єднання класних керівників;
      аналіз виконання плану роботи, корекція плану виховної роботи;
      складання плану роботи на канікули.
Один раз на рік:
      аналіз плану виховної роботи за попередній та складання на наступний
навчальний рік;
      проведення відкритого виховного заходу;
      оформлення особових справ учнів;
      статистичні відомості про клас (станом на 5 вересня);
      робота з підручниками (видача, перевірка, здавання);
      написання характеристик (за необхідності);
      страхування дітей від нещасних випадків.


Орієнтовний перелік документації, яку веде класний керівник:

1.Класний журнал.
2.Особові справи учнів.
3.Табелі успішності.
4.План виховної роботи.
5.Матеріали виховних годин, годин спілкування тощо.
6.Розробки сценаріїв виховних заходів.
7.Щоденник психолого-педагогічних спостережень за учнями.
8.Щоденник роботи з "важкими учнями".
9.Протоколи батьківських зборів.
   10.  Матеріали щодо запобігання дитячого травматизму, бесіди з правил
         дорожнього руху, облік проведення інструктажів.
   11. Журнал обліку занять з учнями, які навчаються вдома (якщо такі учні є).
   12. Літопис або фотоальбом класу.


ПАМ'ЯТКА КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ


Не можна:
1.Постійно критикувати дитину, бо вона зневіриться у власних силах.
2.Часто насміхатись над дитиною, бо вона стане замкнутою.
3.Постійно дорікати дитині, бо в неї з'явиться почуття безпідставної провини.
4.Постійно сварити дитину, бо вона стане агресивною.
5.Допускатися лайки, нецензурних слів, а тим більше фізичного покарання.

Необхідно:
1.Підбадьорювати дитину, тоді вона буде впевненою в собі.
2.Хвалити дитину, тоді вона буде намагатись стати кращою.
3.Поводитись з дитиною чесно і справедливо, і вона намагатиметься бути справедливою.
4.Створювати умови, щоб дитина почувала себе у безпеці, тоді вона вчитиметься  вірити в людей.
5.Постійно підтримувати дитину, заохочувати і розуміти, тоді вона буде любити  і поважати інших.


ОСНОВНІ ОБОВ'ЯЗКИ КЛАСНОГО КЕРІВНИКА
1.Класний керівник планує, організовує і проводить виховну та культурно-
масову позаурочну роботу з учнями. Сприяє становленню їх як особистостей,
створює умови для розвитку їх здібностей, талантів, участі у художній, технічній, фізкультурно-спортивній, трудовій діяльності.
2.Вивчає індивідуальні особливості, інтереси і нахили учнів, їх ставлення до
навчання, праці, громадських доручень, організовує і проводить батьківські
збори.
3.Постійно утверджує повагу до принципів загальнолюдської моралі: правди,
справедливості, патріотизму, доброти, стриманості, працелюбствата ін.
4.Виховує повагу до людей, культурно-національних, духовних, історичних
цінностей України, дбайливе ставлення до навколишнього середовища.
Організовує лекції, бесіди, консультації, диспути, екскурсії, походи, зустрічі,
перегляд телепередач та ін.
5.Розвиває пізнавальні інтереси учнів, залучає їх в гуртки технічної і художньої
творчості, клуби, об'єднання за інтересами, спортивні секції. Проводить зустрічі з цікавими людьми, учасниками національно-визвольних змагань, співпрацює з церквою.     *
6.Дотримується педагогічної етики, поважає гідність учнів, захищає їх від
будь-яких форм фізичного або психологічного насильства, запобігає вживанню
алкоголю, наркотиків, іншим шкідливим звичкам, пропагує здоровий спосіб
життя.
7.Постійно підвищує свій професійний рівень, загальну культуру.
8.Несе особисту відповідальність за дотримання правил техніки безпеки,
норм санітарії та гігієни у приміщенні школи.
9.Щоденно перевіряє відвідування учнями занять.
10.У випадку запізнень на уроки без поважних причин, порушенні
встановлених правил статуту школи, знищенні або псуванні шкільного майна
класний керівник негайно повідомляє про це батьків учня і, за необхідності,
директора школи.
11.Спрямовує роботу і надає допомогу органам учнівського самовряду­вання. Контролює організацію самообслуговування у класі. Забезпечує належне
щоденне чергування учнів у класі та чергування класу по школі.
12.Систематично, відповідно до графіка, затвердженого директором школи,
проводить інформаційно-просвітницькі, виховні та різні позакласні заходи.
13.Разом із завідуючою шкільною бібліотекою забезпечує всіх учнів
підручниками і постійно контролює стан їх збереження.

14.Разом із батьками забезпечує щоденне відвідування занять учнями у
шкільній формі встановленого взірця.

1 коментар: